Senderisme pel camí vell de les valls d’aguilar .

Amb l’activitat de Senderisme pel camí vell de les valls d’aguilar, descobrirem una de les valls més desconegudes del Pirineu i paisatges sorprenents.El camí vell que antigament unia totes les poblacions de les valls d’aguilar, va ser recuperat i senyalitzat l’any 2014. Gràcies a la col·laboració dels veïns que encara l’havien fet a peu, es va recuperar l’antic traçat que havia quedat impracticable pel pas del temps . Teniu més informació del projecte aquí.

Des de Cal Rossa de Taús, proposem fer el camí vell de les valls d’aguilar en 3 etapes. Ens allotjarem a Cal Rossa de Taús i gaudirem de totes les comoditats i qualitat de l’establiment. La nostra zona d’SPA us permetrà una relaxació i recuperació fantàstiques, podent fer ús del jacuzzi i sauna. Si sou un grup de 7 persones o més (capacitat fins a 23 persones), us podem facilitar : l’esmorzar preparat abans de la vostra sortida, els pic-nics per endur-vos a les caminades i menús servits al propi establiment pel sopar. Contacteu-nos al 683337056 per pressupost. Per grups més petits, podeu comprar els productes del nostre rebost i trobar-los a la vostra arribada a l’allotjament.

La volta pel camí vell de les valls d’aguilar, té aproximadament 60Km i 3000 mt positius. Tot i les xifres, la volta està a l’abast de la gran majoria de caminadors. Podem fer-la en 3 jornades i caminant unes 5 o 6 hores cada etapa, uns 20Km i 1000mt positius aproximadament cada etapa. Cal Rossa serà una base de luxe per arrodonir la vostra experiència.

Per fer el camí vell, sempre seguirem les marques grogues que trobarem amb força continuïtat. Als pobles i cruïlles més importants trobarem senyalització vertical . Recomanem també portar dispositiu tipus GPS amb els tracks carregats. Així doncs, Us proposem el següent  :

ETAPA 1 : Des de Cal Rossa de Taús i seguirem el camí vell cap als Castells. Travessarem la serra de taús on arribarem al punt més alt de la ruta situat a 1900mt. Just a oest tenim les Piques altes de Taús, un dels 100 cims de la FEEC. Baixarem cap a Messons i arribarem fàcilment a Castellas. De Castellàs seguirem cap a La Torre i Biscarbó, travessant el collet per on passava l’antiga cabanera que es dirigeix al port del cantó. Al coll i lleument a sud-est tenim un dels dólmens més espectaculars de Catalunya. De Biscarbó seguirem cap a Castellàs on traobarem la senyorial casa de Cal Cervós. De Castellàs baixarem fins al riu i travessant l’espectacular pont medieval. Ens enlairarem per la serra fins arribar just sobre la collada de Pratnavall, d’aquí seguirem el camí cap a la Guàrdia d’Ares. Seguint el camí per enmig dels prats tornarem a Taús. Aquesta estapa és la més llarga però la podem retallar si de Junyent ens dirigim directament a Castellàs. Si ho fem així, ens quedaria una el bucle de Castellas a Junyent i Biscarbó per un altre dia. Més Informació i GPS de l’etapa.

ETAPA 2 : Des de Cal Rossa de Taús ens desplaçarem a la Guàrdia d’Ares, 5 minuts en cotxe. Des de la Guàrdia d’Ares, sortirem direcció nord cap a la collada de Pratnavall, d’aquí seguirem un curt tram de pista de terra que puja i ens deixa en una senyal que ens endinsa pel camí vell direcció a Espaén. Tot és baixada per l’obaga del Montaup, vora Espaen deixem el bosc de pins i trobem els prats que ens indiquen que estem arribant al poble. D’ Espaen seguim baixant cap al poble de Nyus on es manté activitat d’hort ecològic. De Nyus baixem pel camí fins arribar al riu Congost. Travessem l’estret del congost i seguim per un tram de menys de 2Km de pista asfaltada per arribar a un indicador que ens torna a endinsar cap al camí vell. Seguint-lo ens tornarà a pujar fins a la Guàrdia d’Ares, travessant diverses palanques i un tram d’escales de fusta. L’última pujada a la Guàrdia és més pronunciada que la resta de l’itinerari. Més Informació i GPS de l’etapa.

ETAPA 3 : Des de Cal Rossa de Taús ens desplaçarem fins el riu congost, just la cruïlla de Miravall. Hi tenim uns 20 minuts en cotxe però cas de ser el nostre darrer dia, ja aprofitem part del viatge cap a casa. Just al costat del riu congost i passat el pont trobarem l’indicador del camí vell que ens portarà a Miravall i puja al poble. De Miravall anirem direcció est, seguint el camí que passarà pel coll sota el Sant Quiri que ens queda a sud. Seguin el camí ens porta cap a Beren on arribarem després de baixar una estona. Passarem pel costat de roures immensos, situats just al costat del camí. De Beren seguirem cap a Argestugues on hi ha Cal Sodhi que també ofereix allotjament rural. D’Argestugues seguim el camí direcció Noves de Segre. El darrer quilòmetre per arribar a Noves és pista asfaltada. De Noves de Segre ens dirigirem cap a Bellpui. De Bellpui i d’aquí passant pel despoblat de Malgrat tornarem a arribar a l’indret del riu Congost. Més informació i GPS de l’etapa.

Pels més valents i entrenats…. també teniu la possibilitat de fer el camí vell de les Valls d’Aguilar en la jornada. És dur però possible. Aquí teniu la informació. Per recompensar-vos l’esforç, Cal Rossa us regalarà una ampolla de vi carisma i un formatge bellut d’eroles per aquells que ho aconseguiu (unitat per allotjament i verificació amb el track, temps màxim per fer la ruta de 24h)

Síguenos

© 2024 · Cal Rossa · Taús · Todos los derechos reservados · Términos y condiciones · Cookies · Disseny web: Qucut Produccions + Marc Julià

PDR.cat 2020 PDR.cat 2022
Leader PDR.cat 2020

Implementació d’estratègies de desenvolupament local
Actuació del Programa de Desenvolupament Rural de Catalunya 2014-2022 cofinançada per:

Unió Europea Fons Agrícola Generalitat de Catalunya Generalitat de Catalunya

Ajut rebut 2020: 4.034,10 € (43% FEADER – 1.734,66 € / 57% DARP – 2.299,44 €)
Títol de l’actuació: Adaptació dels espais comunitaris de Cal Rossa per àpats, celebracions, teambuilding

Ajut rebut 2022: 74.347,76 € (43% FEADER – 31.969,54 € / 57% DARP – 42.378,22 €)